Belkin duikt dieper in audio met de lancering van de SOUNDFORM™ Connect-audioadapter met Apple AirPlay 2

De nieuwe adapter verbetert de geluidsbeleving in meerdere kamers en brengt harmonie tussen oude en nieuwe audioproducten via AirPlay 2 en HomeKit

AMSTERDAM – 21 mei 2021 – Belkin, wereldwijd een marktleider in consumentenelektronica, kondigt vandaag de SOUNDFORM™ Connect aan, een nieuwe audioadapter die elke traditionele stereoluidspreker omtovert in een met Apple AirPlay 2 compatibele luidspreker.

Voorbij zijn de dagen dat oudere luidsprekersystemen links blijven liggen, omdat ze niet zijn uitgerust voor het digitale tijdperk. De SOUNDFORM™ Connect is ontworpen om traditionele stereoluidsprekers en geluidssystemen in huis nieuw leven in te blazen en naadloos audio te streamen zonder gedoe met het koppelen van apparaten. Als de SOUNDFORM™ Connect is aangesloten op de optische of 3,5mm-ingang van een luidspreker met versterker of een geluidssysteem, hoeft de gebruiker slechts op het AirPlay-pictogram op zijn of haar compatibele Apple-apparaat* te tikken om muziek of andere audio af te spelen. Met AirPlay 2-compatibele luidsprekers kunnen gebruikers Siri via hun iPhone vragen om hun favoriete muziek of podcasts door het hele huis af te spelen, vragen wat er in elke kamer wordt afgespeeld, het volume regelen en meer. De adapter maakt de luidsprekers compatibel met HomeKit, waardoor het heel gemakkelijk is om ze aan verschillende kamers toe te wijzen en scènes en automatiseringen in te stellen in de Woning-app*.

De SOUNDFORM™ Connect is de nieuwste in een reeks productlanceringen van Belkin nu het bedrijf dieper in de audiowereld duikt. Na de veelgeprezen SOUNDFORM™ Elite, hun robuuste luidspreker die werd ontwikkeld in samenwerking met Devialet, en hun eerste uitstapje in draadloos geluid met de SOUNDFORM™ True Wireless Earbuds lanceerde Belkin onlangs ook de SOUNDFORM™ Freedom True Wireless Earbuds, een van de eerste niet-Apple-accessoires waarvoor het Apple Zoek mijn-netwerk is opengesteld.

Meer kenmerken

• Aan te sluiten op een bestaande luidspreker/ontvanger met versterker via een optische of 3,5mm-ingang (brede compatibiliteit)
  • Compact en draagbaar voor een minimaal ruimtebeslag

Beschikbaarheid en prijs

De SOUNDFORM™ Connect is binnenkort verkrijgbaar bij geselecteerde verkooppunten voor de scherpe prijs van € 99,99.

Beeldmateriaal in hoge resolutie is hier te vinden:https://www.dropbox.com/sh/jg1h9nbjtghonvm/AACGNfmKjLLG04EUl2RL8eUaa?dl=0

* iPhone met iOS 11.4 of hoger, iPad met iPadOS 11.4 of hoger, Mac met macOS Catalina of hoger en Apple TV met tvOS 11.4 of hoger.
* Elke met AirPlay 2 compatibele luidspreker werkt met de Woning-app op iOS, iPadOS en macOS.

Belkin is marktleider op het gebied van accessoires voor een breed scala aan consumentenelektronica en bedrijfsomgevingen en levert oplossingen voor stroomvoorziening, bescherming, productiviteit, connectiviteit en audio. De producten van Belkin worden ontwikkeld in Zuid-Californië en verkocht in meer dan 50 landen wereldwijd, met als doel mensen optimaal van de mogelijkheden van technologie te laten profiteren en het leven gemakkelijker te maken, zowel thuis, op kantoor als onderweg. In 2018 fuseerde Belkin International (Belkin®, Linksys®, Wemo®, Phyn®) met Foxconn Interconnect Technology om haar wereldwijde invloed te vergroten en door mensen geïnspireerde producten te blijven ontwikkelen met oog voor onze planeet.

Contactpersoon voor public relations
pr-emea@belkin.com