Erkenning voor de inspanningen van Belkin om bedrijfsdoelen voor duurzaamheid te stellen en te bereiken

LOS ANGELES – 9 september 2021 – De Business Intelligence Group erkent Belkin International als leider in duurzaamheid bij de 2021 Sustainability Awards. De Sustainability Awards eren mensen, teams en organisaties die duurzaamheid tot een integraal onderdeel van hun bedrijfsvoering of algemene missie hebben gemaakt.

In het afgelopen jaar bereikte Belkin 100% koolstofneutraliteit in zijn magazijn in Indiana (VS) en 25% koolstofneutraliteit in scope 2-emissies voor zijn wereldwijde activiteiten. Verder verminderde het bedrijf de hoeveelheid plastic met 90% in het kabelassortiment, met 48% in het assortiment draadloze laadstations en met 81% bij draadloze laadstandaarden. In lijn met de toezegging van Belkin om tegen 2025 100% CO2-neutraal te zijn, heeft het bedrijf duidelijke initiatieven voor klimaatverandering, verpakkingen en elektronisch afval opgezet om tot een schonere en duurzamere toekomst voor iedereen te komen.

“Duurzaamheid is een belangrijke pijler van de waarden van Belkin en we zijn vastbesloten om ons steentje bij te dragen, gezien de grote impact die de aard van onze activiteiten kan hebben op de planeet, zowel wat verbruik als behoud betreft”, aldus Steve Malony, CEO van Belkin International. “Hoe overweldigend het idee om duurzaamheid in elk aspect van ons bedrijf te integreren in onze branche ook mag lijken, we zijn vastbesloten om onze normen hoog te houden. We zijn vereerd dit jaar erkenning van de Business Intelligence Group te krijgen voor onze inspanningen. En ook de komende jaren blijven we er alles aan doen om onze doelen te bereiken en nieuwe maatstaven te zetten.”

“We zijn er trots op Belkin te belonen en te erkennen voor hun inspanningen op het gebied van duurzaamheid”, aldus Maria Jimenez, Chief Nominations Officer van de Business Intelligence Group. “Het was duidelijk voor onze juryleden dat de visie en strategie van Belkin vruchten zullen blijven afwerpen voor een schonere, duurzamere wereld. Gefeliciteerd!”

Belkin is marktleider op het gebied van accessoires voor een breed scala aan consumentenelektronica en bedrijfsomgevingen en levert oplossingen van hoge kwaliteit voor stroomvoorziening, bescherming, productiviteitsverhoging, connectiviteit, audio en smarthome. De producten van Belkin worden ontwikkeld in Zuid-Californië en verkocht in meer dan 50 landen wereldwijd, met als doel mensen optimaal van de mogelijkheden van technologie te laten profiteren en het leven gemakkelijker te maken, zowel thuis, op kantoor als onderweg. In 2018 fuseerde Belkin met Foxconn Interconnect Technology om zijn wereldwijde invloed te vergroten en door mensen geïnspireerde producten te blijven ontwikkelen met oog voor onze planeet.

© 2021 Belkin International, Inc. en/of gelieerde ondernemingen. Alle rechten voorbehouden.
Alle productnamen, logo's en merknamen zijn gedeponeerde handelsmerken van de betreffende rechthebbenden.

Over Business Intelligence Group
De Business Intelligence Group is opgericht met de missie om echt talent en superieure prestaties in het bedrijfsleven te erkennen. In tegenstelling tot andere brancheonderscheidingen bestaat de jury hier uit leidinggevenden in het bedrijfsleven – mensen met ervaring en kennis. Het eigen en unieke scoresysteem van de organisatie meet selectief de prestaties in meerdere bedrijfsdomeinen en beloont vervolgens de bedrijven waarvan de prestaties boven die van hun concurrenten uitstijgen.